Cinta dan Usia

Assalamualaikum :D Dan selamat petang semuanyaa . Hari ini post bertarikh 3 January 2013 dan dengan bangganya saya nak beritahu bahawa timeline dekat Twitter lambatnya seperti siput dan status update dekat Facebook perangainya macam burung hantu . Siang tidur malam aktif ! Okkay , stop mengarut Najwa . Banyak idea bersarang dekat kepala hotak aku sekarang cuma aku saja yang malas nak menaip . Old :) Cer usha tajuk entry dekat atas . Sebelum readers jatuh rahang bawah dan cakap "OMG , Najwa dan cinta ? So langit dan bumi ! " , ingin saya highlightkan di sini bahawa cerita kali ini tentang seorang junior saya dan beberapa pendapat saya :D hewhew Mohon readers jangan tolak saya jatuh gaung sebab bukak cerita orang lain dalam blog sendiri *publisiti sayang :D

Junior aku nie kalau ikut perkiraan masa Masihi , tahun 2012 dia masih 16 tahun dan officially pada 16 April 2013 dia akan turn 17 . Big age for big exam dude ! Ada aku mention yang aku admire dia ? Naaaa . . aku admire dia punya ketinggian . Oh mak setinggi pohon kelapa . I wish I've that height but people say shorty is cutey :D choii ! sejak bila aku kenal dia ? Hmm , readers memang paksa aku baling cawan dekat destop nie kalau suruh aku ingat benda yang tak muhasabah sebegini . Mana mungkin aku ingat tarikhnyaa sayang :D Cuma , aku menyampuk masa tweet-tweet *tak ingatt ! Allah , rendahnya memori aku . Dan silap aku panggil dia 'Kasanova Jalanan' . Yawww  I admit , my fault . Aku refer dekat kawan aku dan dia cakap :

Memanglah salah sebab kau ngata dia !

Naaa . . . berpeluh aku minta maaf dekat dia ! Aku taksuka taksuka sakitkan hati orang . Ngee . . Masa itu aku masih pakai handphone . Nokia N70 . Sekarang dah rosak dan aku free daripada mesej-mesej durjana ! Yeehaa . Junior aku nie satu sungguh . Ada relay tak bagitahu aku *LOL , perlu ke ? HAHA ! Joking junior . Malam tahun baru itu aku text-chat dekat facebook dengan dia . Untuk selesaikan hutang yang tertunggak dan Alhamdulillah hutang itu telah selesai ! Jangan tanya hutang apa naaah :D Tiada kena mengena dengan harta korang pun . Lepas tertunainyaa hutang itu aku pun memulakan mission aku : Hewhew

Aku : nampak ada relay baru . Acewahh !
Junior : tak dak aihh :) haha
Aku : ecewahh . tell me whose that girl .
Junior : tengok lahh sendiri

Punya lahh dia takmau bagitahu aku sendiri 'that girl' . Berpeluh suruh bagitahu takmau jugak . Last-last lantak dialahh :D HAHA ! Hidup dia , dia . Hidup aku , aku . Then , lagi dua minit nak new year ada bunga api bagai . Haha . Kami team sambut new year dekat Facebook dan Twitter tak hairanlah dengan firework segala ? Aku tanya dia apa azam tahun baru ? Well, jawapan klise : Cemerlang dalam SPM :D

Aku : ecewaahh :D moga hajat tercapai . Tak ada hajat lain ^^
Junior : setia pada dia hingga akhir hayat
Aku : she's just a lucky girl. Nanti akad nikah panggil tau *baca dengan nada gurauan dan doa dalam satu masa*
Junior : dia tua lagi . hewhew 
Aku : Okay , now shocking ? How many years ? 
Junior : 5 tahun . haha . :) takpa 

AGE CAN BE DECEIVING . 

Okaay , sekarang aku yang dah rahang jatuh angle lebih 360 darjah . Mohon readers ikut aku sekali . Actually , tak adalah terkejut mana pun kann ? It's normal in real life . Memang pun usia boleh menipu tapi hati kita itu yang penting :) Hewhew . Pendapat aku kann , tak salah kalau nak pilih pasangan hidup yang usia jauh berbeza. Kalau dalam diam kita taksuka pasangan berlainan usia dan darjat tahap langit dan bumi, kalau dah jodoh kita tak boleh tolak. The fact is mak dan ayah aku pun beza lima tahun. Cuma bezanya ayah aku yang tua . Dan kisah cinta diorang sangat romantik. Nanti aku post kisah mak dan ayah nanti InsyaAllah :D  Aku tak pernah marahkan mana-mana couple. Act aku sendiri yang takada pengalaman. The fact is, ketiadaan boyfriend menjadi satu kelebihan untuk aku diterima kerja sebaga cashier . Hewhew :D Lawak kan ? 

Junior , awak nak SPM . Belajar elok-elok . Kata nak jadi engineer , Fizik jangan kasi fail doe :D Akak doakan kau dapat cemerlang dalam SPM . Dan kalau betul kau sayangnkan relay tue , doa jangan kasi lupa. Hanya Allah yang tentukan jodoh kau . And kalau kau baca entry nie , akak tak boleh kasi tahu siapa crush akak sebab , GILA ! Nisa, Farihah, Hanisah, Syafiqah, Ida pun taktahuu . Ini senang saja akak nak bagitahu kauu . Insane :D Daa , jangan nak marah-marah lagi . "Kay-Byee" segala ! HAHA !


Inilahh crush aku :D Hewhew 

p/s : tambahan , aku admire Superbike yang pernah kau snap gambar dulu . Tau , bukan Superbike kau pun kann ? Hewhew

No comments: