Aku dan Lesen - Part 1

ASSALAMUALAIKUM

Dah jawab dah kannn ? Okkay Good Readers . Aku ingat aku seorang saja yang post 2 3 entry setahun tapi tapi lepas view blog someone yang aku care , dia pun 2 kali 5 saja dengan aku . Post 4 entry dalam setahun . Okay , itu gila kejuu . Dan sudah terkantoi Najwa adalah seorang stalker tegar dia . Facebook dia aku stalk, Twitter dia aku stalk dan blog dia pun aku stalk :D Untung kann dia dapat stalker macam aku ? Kan ? --" Okay , readers boleh sumbat kepala aku dalam tong sampah . Okay satu perenggan nie tak ada kena-mengena dengan tajuk post dekat atas :D Naaa . . Ha ha . Saja jaa aku nak cakap kalau aku dah ter-crush dekat someone , memang payah aku nak lupakan . Tetambah kalau dia pandai ambil hati aku . *geleng kepala . Ouhh , buangbuang dari kepala ! HAHA . Gurau saja readers .

Ouhh Nana . . sumber : Google 
Okay jom start cerita pasal Lesen . Kenapa aku tulis tajuk dia 'Aku dan Lesen' ? ? Sebab ini bukanlah tutorial hatta tips untuk mengambil Lesen Memandu ye tuan tuan dan puan puan . Ini adalah kisah aku dengan Lesen . Aku daftar di Amer Moto or Nana :D Ambil kereta dan moto punya lesen . Kau addaa ? :D Ambil ujian segala bagai of course dekat I.D.I. kaan ? Yang tak bestnyaa sebab aku dah kena memarah pepagi tue :( Sedih sangatsangat . Pak Cik tue kata tunggu depan tempat guard ACMS , so aku pun tunggu lahh . Then , dia tunggu aku depan tempat guard Quarters Guru tue . Okay , ACMS Pak Cik dengan ACMS Najwa tak sama . Kena Marah dan Malu ! Sayang mestilah malu sebab yang pergi itu bukan aku seorang sajaa :( 

Dibawanya aku menaiki kereta yang dikongsi oleh 6 orang . Bayangkanlah satu kereta ada 4 seat sahaja . Yang driver dan sebelah driver punya seatt memang takleyh kacau kan . Nie yang belakang nie dikongsi oleh 4 orang dewasa iaitu sebaya dengan akuu *tak salah aku la . Aku dapat duduk sipi punggung sahaja . Okay ? Readers tolong menangis kejap demi saya , please :( Okay sedih sangat . Kalau readers nak tahu tahap self-esteem saya sangat sangat rendah . So, bila dalam situation macam ini memang rasa nak nangis . Emm .

Okay done the sad part . Dibawanyaa aku ke I.D.I then berdaftarlah di sana pula. Bawa keluar i/c , OhMy malu sangat aihh i/c aku buruk sebab warna dah kekuningan . Wah , yang lain masih sebiru laut lagi . Huhu. Btw, Alhamdulillah sebab cip lain  banyak dah rosak . Bangga kan ? Then buatlah ujian Buta Warna . Nasib baik bukan Ujian Rabun kan . . Happy saja jawab . After that mestilah kena dengar taklimat selama 5 jam . Dalam tempoh itu swerar cakap memang bosan tahap petala ke lapan but in certan part memang lahh best . Part bunyi handphone orang :D Dalam syiok dengar ceramah tue kann , tetiba jea dengar :

As long as you love me , love me, love me . . *baca semakin perlahan . 

Okay , bunyi handphone aku ! Okay , malu ! Okay , gabra ! Okay, handphone aku handphone first yang bunyi ! Sangat tak hormat , kan ? Laa , aku lupa silent kan lahh . Lepas tue memang berderet-deret semua ikut aku ; handphone bebunyik :D Leeee . . . Taklimat tue berganti-ganti , Yang sesi petang best jugaklah . Taklimat "Bagaimana hendak menunggang Motosikal" by . . . . *lupa lagi . Ketuk kepala kejap. Best jugaklah sebab penceramah itu ada trademark :

'Atas kerusi semua jawab betull . . "

Dan ;

"Lepas itu , adalah cerita dia" 

Hewhew . Sepanjang dekat sana aku jumpa kawan baru. Nama dia Husna dan Syazreen . :D Dah janji lepas nie nak ambil apapa ujian lanjutan masa Hari Sabtu atau mana-mana hari , janji sesama :D Sweet kan kami ? --" Angguk sajalah . Risau sikit sebab nanti further studies tak sempat untuk Lesen P :D Huhu.

Guess What ? --"


p/s : Memang marah time itu sebab bagi aku Pak Cik itu yang salah . Tapi , tak salah kalau kita yang beralah kan ? ? hewhew

No comments: