Brother and Love


ASSALAMUALAIKUM .

Today's entry is a bit emotional . Haha . There's nothing much to say at all actually . Aku ada ramai kawan kawan and mostly rakan-rakan yang mempunyai seorang abang . Like WHATT ? Aku jealous dengan diorang yang ada abang bagai nie kan . But , peace , aku bersyukur dengan apa yang aku ada . Cuma kenkadang tue best jugak layan cerita diorang tentang abang diorang . Boleh bawa pergi jenjalan , tengok wayang and bla bla bla semua tue .

Well , I did have a brother . My brother died long time ago . Masa tue nak bersalin normal tapi mak aku ada darah tinggi . So, doktor tak tahu nak buat apa , then abang aku meninggal dalam kandungan . HAHA ! Aku tak ada lagi masa itu kann ? So, mana aku tahu apa aku rasa . xD Haha . Sekarang dah maju , kalau darah tinggi saja doktor akan terus masuk buat operation . But , nevermind  . Takdir , tiada siapa boleh lawan , kann ? *ini yang mak aku cerita la :)

Aku jealous dengan seorang blogger nie . She has a very protective brother , who is also a blogger . Like "kalau kau sentuh adik aku , jaga kau" . Aku cuma boleh HAHA jea . Well , jealus tahap petala kelapan bila baca . Tak kira la adik itu perempuan ke , lelaki ke . When someone's being so protective , we're like to say "Aahhhh , melting" . and terharu jugak . and that's what I feel . Weyy --" lawak kan ? Tak masuk akal langsung langsung entry nie kann ? Kann ?

my editing :D
How I wish .

How I wish I had a brother,
that would protect me from this world,
that can help me escape this world 
and can give a space for me to seek tranquility .

How I wish I had a brother,
that would celebrate my every birthdays,
without hardly remember the date,
and the one that would give the best gift .

How I wish I could be the one,
that stand beside him ,
with his arm on my shoulder ,
saying "Don't worry , I'm here" .

How I wish I could dream a dream ,
that would come true ,
but probably never come true .

I wish that I am HIS slave,
that would never question HIS planned ,
because I always hope for the best but he planned the rest .

Thanks ,
Thank God that I have this life ,
That He give to me ,
A life full of blessed and love , 
That will lead me to HIS Jannah ,
InsyaAllah , together .


Ini semua poyo jea kann ? Bodoh jea rasa entry nie tapi ahh , ini blog aku weyy --" I express my feeling here . Thank you . Saya Sayang Arwah Abang Saya dan Saya Cintakan Penciptanya :D

Note : jangan kita menyalahkan takdir kerana tanpa takdir kita juga takkan ada dalam dunia ini.

No comments: