LELAKI IDAMAN



Hello , peeps . How are you today ? Well, aku tak tahu la apa dah jadi dengan otak aku nie . Aku 
faham , otak aku nie dah lelong 360 darjah ke Timur tauu . Ada pulak post semacam je hari nie . But , memandangkan dekat sekolah dah kecoh pasal ciri-ciri lelaki idaman Malaya nie , so aku taknak la tertinggal stesen dekat belakang. Nak la juga mention my prince charming's characteristic kan ? Oh My Gosh ,
cheese cake nyaa aku nie . http://www.emocutez.com

Well , actually bukan kecoh satu sekolah pun . Aku saja buat hiperbola terlebih . To be exact , kecoh dalam 
kelas aku sahaja , itu pun row paling belakaaaaang ..  Row paling bising ! Hehe . Pakat - pakat laa semua list ciri-II prince charming diorang ! 

Ada yang nak muka macam ini , itu laaa . Aku easy and simple jee . Jom layan characteristic di bawah nie . Aku nak list SEMUA POSSIBLE OUTCOME CHARACTERISTIC yang sangat KLISE .. 
Tak cayaaa ... ? 

1) AGAMA
Oukayy , yang nie memang tak boleh lepas dari list aku nie . Sebab , ini adalah salah satunyaa ciri-ciri lelaki idaman yang sangat klise laa . Klise habis :) Bila sebut saja , " arr , awak suka lelaki yang macam mana ? " ; "tentulah yang beragama , awak . Supaya boleh bimbing saya," Err , awak - awak semua , pernah dengar kannn ? Bohong laa kalau tak pernah dengar . Yess , betullah tu . Agama diletakkan di tmpat yang paling ataaaas sekali . Tapi , kalau hanya lelaki idaman awak saja yang ada ciri-ciri nie , apa gunanya ? Pernah dengar tak quote melayu nie --> Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik . Hah , terang lagikan bersuluh awak - awak sekalian . Jangan hanya sebelah pasangan saja yang ambi berat pasal hal ini . Don't consider it as A SMALL MATTER . 

2) MEMAHAMI 
Semua perempuan nak pasangan yang memahami diri diorang . Biasalah , perempuann . Sensitif . Haha . Hampir 70% kawan-kawan saya mengaku dengan sebulat suara , nak prince charming yang ala-ala caring tahap petala kelapan . Aduss . Nampak sangat korang tak sedia untuk bagi komitmen , kann ? Macamlah "woman is a very complicated puzzle to be solved" kot ? Perempuan know herself . We should lebih memahami diri kita sendiri . Buat apa nak orang lain yang faham kita . Kalau dua-dua memahami diri sendiri sebelum pasangan , pasti adegan " awak , jom break" takkan jadi. http://www.emocutez.com InsyaALLAH . Nie tak sikit-sikit "ceraikan aku . ceraikan aku" . Fine , saya cakap secara random tau . No hard feeling .

3) OHSEM 
As highlighted , dalam dakwat merah lagi , ohsem bukan hensem . Well , kami perempuan tidakla memandang rupa sangatt . Asal stylo dengan cool jee . Yeke ? Actually , dua-dua teori kena pakai . Tapi , patut padan laa . Girl , kalau boleh nak someone yang boleh figure out feeling dia , tanpa dia kena beritahu . Guys , hard isn't ? But , the prize is a loyalty . Wah , sorry for the broken english . Daa . Lelaki yang awesome ialah lelaki yang boleh merendahkan SEDIKIT ego dia . Ini takk , sikit-sikit ego . Tinggi KLCC pulak tuu . Aduss . Mana la sampai tangan perempuan nak robohkan ego tu . Dan , cukup-cukupla seorang saja yang ego . Kalau dua pun pakat bina ego masing-masing , alamat bagai retak menanti belah lee .

Urghh . Saya dah penat nak kerah idea , nak spill out mind dekat sini neh . Eheh , yang aku tulis dan merapu 
berkajang-kajang tuu , adalah characteristic yang klise dalam daily life tauu . Aku punya characteristic , 
hmmm lain daa . 
I'm still the ol'me . Easy and simple . But I'm not as simple as you can touch and go . 
My Prince Charming :-
AGAMA
RAJIN
PENYABAR
SUKA BUAT SURPRISE
OHSEM
HENSEM 
ALA ALA KNIGHT IN SHINING AMOUR

Whatever and what-so-ever your prince charming are ,do mind your manners . Especially in public .
Please . We are Malaysians , guys ! 
 
See you in the next entry . http://www.emocutez.com
Assalamualaikum
Muchas Gracias . 

No comments: