Pusingan 360 darjah

Assalamualaikum

Sebenarnya aku baru sedar yang hidup yang aku jalani sekarang penuh dengan kepura-puraan. Aku menipu diri sendiri, tentang kononnya bahagia yang aku dapat sekarang. Tapi aku jauh dari-Nya. *tekup kepala*

Kadang rasa macam dah terlambat. Kenapa lambat sangat aku sedar??
Rasa menyesal tu tak habis-habis kunjung tiba.

-----------------

Tapi bila fikir-fikir balik, there's no such thing as 'it's too late'. Selagi nyawa tak berada dihujung kerongkong, selagi pintu taubat tak tertutup dan selagi malaikat maut tak menjemput, there's no such thing. Aku sedar, even lambat tapi Allah sayangkan aku, Allah sedarkan aku.

*senyum* if not, you'll not be reading this post.



Even sekarang, aku rasa sangat sangat payah nak istiqamah. Kadang-kadang tarbiyah itu sekejap je menjenggah hati. Esok-esok aku kembali pada petak kosong yang asal. Lepas itu kena tarbiyah lagi, sedar lepas itu lalai. 

*tekan dada* Hati kenapa keras sangat ni hah? 

Betullah hati ini berbolak-balik. Jenis yang nak kena jaga, kena siram kena belai tiap hari. If I'm being ignorance even a second, I think, hati aku dah entah ke mana.

Susah nak jaga hati. Susah sangat. Bagi orang yang latar belakangnya macam aku, kau akan tahu betapa zaman jahiliyyah itu yang dirindui. Kenkadang itu merentap tangkai jantung pun ada jugak. The Jahiliyyah Time can be so tempting, that sometime you can no longer resist. 

Selalu sangat rasa menyesal. Aku rasa aku belum cukup tarbiyah lagi. Aku jenis suka menulis, spill out my mind with my words. I love good stories and sometime I'll try to write ones. Selalu aku jadikan circumstance of my life as based story untuk orang lain baca. 

Kawan pernah cakap "Words are like ball, it bounces back. It bounces back to the writer" *greatly paraphrased* 

Aku taknak jadi the one yang cakap tak serupa bikin. Okey aku cuba, dan aku harap orang terima. Aku suka menasihati orang padahal akulah yang terlebih dahulu harus dinasihati. Aku bina karakter aku dengan tulisan. 

Hah, ego. Lagi satu masalah aku. *hmm* 

----------------

Istiqamah itu payah. 
Tapi kalau yang itu mampu kau capai, 

Sungguh ianya indah.

No comments: