Yang Lepas Jangan Dikenang

ehem - ehem - ehem -
BATUK SKETTTT ...
seriously , dah lama gila tak update blog nie dah buruk dah . *bajet tak mau guna ayat bersawang , klasik* HAHA . // Kalau baca post dekat atas , ada a little bit pasal aku punya TRIAL SPM result  Overall result aku okey jea , eheh jangan bangga :) cuma aku sedih sebab subjek yang aku harap A+ just dapat A jea . Overconfident sungguh , kan dah kena :) And because of that , aku akan guna words " Kalaulah ... "
That it :) 
Itu silap aku . Sebagai seorang muslim yang beriman , aku tak patut cakap "Kalaulah aku ..." // Macam aku tak menerima takdir aku . Macam aku tak terima rezeki yang dah ditetapkan . Baik bruk atau kurang lebih pun rezeki aku . Seorang muslim takkan mengeluh kalau ada yang buruk menimpa. Dia akan tetap tabah dan tetap akan percaya bahawa ALLAH Maha Pengasih dan Maha Penyanyang . Thanks ustaz kerana menyedarkan saya .
And, seperkara lagi aku suka jadikan rakan-rakan sebagai saingan dalam study. That is good , right ? But it turns bad when someone dpat good result and aku tak bergembira untuknya . Buat apa aku gembira kalau result aku teruk daripadanya ? And it ends with tears ..... SALAH . Aku sepatutnya gembira untuk dia bukan menangis depan dia :) Iu salah aku , dan aku sedar . I am soo sorry , kawan :) 


Hati aku tersentap bila ustaz Muslim cakap pasal dosa . Ya ALLAH , aku ada banyak dosa dan aku malu . Aku malu kalau-kalau nikmat ilmu yang ALLAH bagi hanya sementara dan ALLAH akan balas setimpal dengan DOSA aku . Semakin banyak dosa kita ALLAH akan tarik semula nikmat dan rezeki-Nya satu per satu sedangkan nikmat ilmu ialah satu rezeki :-/  Huh . Aku teringat balik PPT aku . Memang aku jatuh merudum . BUMMMM . Mungkin disebabkan dosa aku . Dan aku sangat takut kalau hal yang sedemikian terjadi lagi buat kedua kali masa SPM . Aku hanya mampu bertawakal :)
YA ALLAH , AMPUNILAH DOSAKU DAN DOSA IBU BAPAKU  KASIHANLAH MEREKA SEBAGAIMANA MEREKA MENGASIHANI KU SEDARI KECIL . TETAPKANLAH IMAN DI HATI INI AGAR AKU TIDAK MENJADI ANTARA ORANG-ORANG YANG RUGI . BUKAKANLAH PINTU REZEKI MU AGAR AKU MAMPU MERASA NIKMAT KURNIAANMU.
AMIN .


 
Dilema manuasia memang banyak. Ditambah dengan dilema aku . Fitrah. Ini semua fitrah . Apa yang penting kita tahu mana nak tuju kalau kita susah, kita tahu mana nak syukur kalau kita senang. Moga rahmat-Mu kekal bersama kami . Aku yakin Engkau Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani . Ya Allah , tunjukkan aku jalan yang lurus.
Akhir sekali ,untuk semua orang yang pernah saya kenal ..
Lelaki ..
Perempuan ..
Tua ..
Muda ..
Saya mohon ampun dan maaf atas semua salah dan silap . mungkin ada terkasar bahasa yang mengguris hati . Mungkin terkutuk di belakang . Sorry sangat-sangat . Sebab kita bukan Nabi yang tak buat kesalahan . Orang yang paling baik ialah orang yang mampu mengaku kesalahannya . DAN SAYA DAH MAAFKAN SEMUA :)
Kalau saya ada hutang 10 sen , 50 sen ke halalkan smuanya . Kalau jumlah besar sangat TOLONG ingatkan saya supaya bayar . Kerana dosa rezeki semua kena tarik :(
Saya doakan ...
SITI NAJIHA SHAMSUDIN [ PMR 2012 ]
FATIN NABILA SHAHIDA [ SPM 2012, DATO LELA PAHLAWAN, sepupu ]
NURHAZWANIE ABDUL RAZAK [SPM 2012, DMW. sepupu ]
SITI NORBAIZURA [ SPM 2012, rakan ]
RAKAN-RAKAN [ SPM 2012, dekat atau jauh ]
MAK . AYAH . ADIK . 
semoga dapat menempa kejayaan dalam kehidupan walau apa jua bidang :)
Assalamualaikum

No comments: