My so-called New Phone

hello everyone  !!  ;)  i'm  very  happy  right  now  !  light  in seventh  heaven  !  mana  takk nya  ,  aku  dapat  handphone  baru  !!  HOORAYY  !!  physically  memang  baru   pun  , tapi  mentally  ,  hampeh  :(  actually  aku  sudah  menukar  " casing "  hanset Nokia N70  aku kepada  yang baru  .  itu  yang  cakap  secara  literally  actually  my  new Handphone  ,  tapi  dari  segi dalaman  , eheh  , sori  arkk  !!  memang berabad  berkurun  lama  dah  pon  !  hangpa  pun  mesti  kalau  dah  lama  guna  pasti  dan  mestii  ada calar-balar  sini dan sana  !  aku  gerenti  100 %  larh  !! actually  ,  aku  tukar  casing  dari  warna  pink  kepada  dark blue  !!  me  ?  pink  ??  aku dan pink  bagai  langit  dan  bumi   !!  nie  lar  rupa  contoh  henset  lama  aku  !!  tapi  yang  nie  sumber  dari google  aja  !!  tak  da kena  mengena  dengan  file kehidupan  aku  !! 

yangg lama  :( 

sumber  : google
warna  : pale-pink
tahap  kerosakan :  *kesan calar balar pada screen
*sentengah dpd keypad sdah 
trkeluar dr function
*penutup microSD/memori card
 tdak lagi berfungsi
*penglihatan kamera mnjadi kabur
*kamera slide sudahh rosak
tindakan  :  tukar casing / beli yang baru 

yang baruu  :) 

sumber  :  google 
warna  :  dark blue
keistimewaan  :  *tiada lagi kesan calar-balar
*keypad maseh berfungsi 
dgn baekk
*semuanya baruu  !!
harga  :  RM15  hengget  
tempat pembelian  :  tingkat dua CAREFOUR  !
tindakan  :  terus menggunakan  !  (thanks dad)

Alhamdulillah  ,  at  last  i get myself a new so-call handphone  !!  Nokia N70  ,  you're  my love  !!  no one can replace your place  beside  me  !!  you`re  original  ,  cannot  be replace  :)  apa-apa pun    mom  and  dad  !!  love  ya  !!  aku  pun  dah  lama  idamkan  casing  baruu  !!  dah  dapat  neh  takdak  la  malu  sngat  nak  call  sumbody  depan  khalayak  ramai  !!  klau  dulu  tercabutt  sana  sini  ,  my friends  tahu  lah  :) ehek  !!  ,  sekarang  ,  yahoo  !!  semuanya  sudahh  berlalu  !  

yang  laen  ,  terus  menyayangi  handphone  anda  :-)
p/s  : dah  dapat  casing  baru  ,  aku terus  attach  my  handphone  with  domo-phonechain   !!  and  ,  OUHH  !! btw  ,  baki  kedit  kini  ialah  RM15.20  ...  :) 


No comments: