operation . . :-)

hospital ;) 


assalamualaikum , aku sebenarnya ada banyak cerita nak citer kat korang actually . . tapi tak banyak masa nak bercerita tahu idak ??? dan saya kna guna full bm spelling sebabcertain kwn yang saya kenal , and always view my blog , xpham bahasa singkat2 neh , jdii saya gna full speed , nak eja dalam b.m. ;-)

pasal title kat atas , actually adek aku , siti natasya , suppose to be operated dalam minggu neh , or , i can say dalam bulan neh . citer dia gini . ..
suatu ptg tuh , my mom sdg comb her hair , then jumpa stu ketulan kat bwah tlinga dia . mom bwa g jumpa doctor . doctor kat klinik tuh tdak boleh bwat apa . . jdi dia pass kat hospital utk buat . at first, my mom bwa pgi hosp. kepala batas ~! tunggu punya tunggu , doctor kat sana xleh buat apa2 jgak , suruh my mom pass pergi hosp. seb jya . waduh2 . . main pass2 plak !!

doctor said " ketulan tuh adlh kelenjar mnyak yng tersmbat !! tak membhayakan tapi bnda alah tuh tak akan hilng slgi tak bdah and buang " ..  so , my conclusion , KENA OPERATE JGAK WALAU GI MANA PUN KEADAANNYA .. .

doktor kata kalau bawa pegi hosp. kerajaan , kna "bratur" pnjang nak ambil tarikjh , sbb ramai !! jdi mom kna bwa pegi klinik panel kilang dad , rm100 je la. isnin malam tuh pegi la naik keta , smpay ke relau , waduh , doc  tu x bley buat jga sbb x da doc pakar !! doc yang on duty tu  boleh buat tapi memandangkn mseh bdak (3tahun) ,  so , kan pass pegi hosp. pantai plak .

my mom smpay dua hari keja , sbb nak bwa adek aku g hosp. payah btol !! hari pertama pegi hosp. pantai , doc tak  leh buat jgak , sbb ubat bius terlalu tinggi utk bdak2 , depa pass balek dkat hosp. seb jya .  .
sbb hosp. seb jya gna pam , xguna ubat bius kuat.

hari second, mak aku g hosp. seb jya , again, xley buat sbb umur m,sih kecik . . kna dtang balik .. 31/01/2012 . uish

the gist of it, tolong larh !!! gtaw dlu awal xpyah la mom aku berkejaran sna sini ltey thu dak !!

...................................

No comments: