bukan hanya dia !

antoostadi (nee_naj)

aku sedarr siapa diriku ,
aku sedarr keaadaan diriku ,
bukabku nakk mendesakk ,
bukan ku nakk merayu !
tapi, engattlah,
dalam dunia ini bukan hanya ada dia .

siapalah aku untuk,
melakarkan kenangan persahabatan diatas sekeping kanvas pun,
siapalah aku untuk,
menjadi bahu ayer mata seorang sahabat
hatta
menjadi telinga tadahan masalah si sahabat,
tapi, jujurlah,
bukan hanya dia seorangg !

kekadang , akuu rasa sakit di dalam ini,
sakit yang terlaly abstrak,
apa akuu tak layakk jadi sahabatmu ?
ya ! 
mungkin akuu tidakk layakk ,
tapi aku mahu mengubah ituu ! 

sudahlah,
bukan hanya dia seorangg !!
yang perlu kau perhatiankan,
yang perlu kau prihatinkan ,
mungkin benar kata orang tua ,
kalau tak kenal maka tak cinta,
kalau dah kenal maka terbuka segala rahsia.

aku takkan pernah menyesal bersahabtt dengan mu !
kerana selemah-lemah ukhuwah adalh bersngka baekk terhdap shbattnyaa,
"tidakk beriman seseorang itu sehingga dia mencintai sahabttnyaa sepertimana dia mencintai dirinya sendiri "
aku mencintaimu sahabtt !!
walau engkau tidak !
Benar ! Bukan hanya dia seorang !
Ada lagi DIA yang MAHA KUASA !

p/s : SASPEN DAK ???? 

No comments: