2012 , aku dan mereka


Assalamualaikum. Selamat Tahun Baru . Wee . Seronok kan bila tahu kita dah tua :) haha . well aku muka sajaa tua tapi hati dan muka masih maintain . kan ? well , malam ini memang aku nak kena makan sepak terajang readers kan ? kan ? Readers ? Muntah hijau dengar ayat tuu . Readers aku hanyalah cinont sajaa . Happy tak bila dah masuk new year nie . Ramai orang update status sana sini . Buat funniest thing via Facebook via Twitter.

Seperti :

JANGAN MASUK TANDAS PADA 11.59 AM . ANDA MUNGKIN KELUAR PADA TAHUN HADAPAN.

"ADIK, TOLONG BUNGKUS BIHUN SUP INI ADIK. AKAK NAK MAKAN TAHUN DEPAN'

"SEBELUM KORANG SAMBUT NEW YEAR 2013 LEBIH BAIK KORANG TUNAIKAN SOLAT ISYAK TERAKHIR UNTUK 2012 "

Memang seronok pun . rasa nak loncat - loncat rasa nak hempuk - hempuk kepala *atas tilam :) okay , mohon campak saya dari tingkat lima please ! tapi satu peringatan kepada diri dan semua yang stumbled upon this blog , dari seorang kawan . adakah cukup amalan kita pada tahun 2012 ? aku nak tanya kenkorang semua lah kan agak-agak sudah cukup ke pahala yang kita kumpul ? tak cukup lagi ke dosa yang kita buat pada 2012 ? well , aku pun bukannya baik sangat pun . kadang -kadang terbabas jugak tapi sebab iman masih kuat , yeayy saya masih bertahan hingga sekarang.

Post hari ini akan menjadi sangat panjang . al-maklumlah review 2012 . tahun lepas aku dah start jadi fivers . budak tingkatan lima yang dah lali dengan "Woii , SPM dah nak dekat woii" . Bhahaha . Scary ? Tak pun . Okay ini satu penipuann .Maunya tak ketar satu badan . Kerja nak hempuk saja atas meja kepala ini . Tapi actually happy sebab lepas nie tak perlu nak hadap sistem sekolah lagi . Cikgu , derhaka kann ? Hewhew . aku masih ingat lagi akan al-quran yang dihadiahkan Asma Hussin :) She is magnificiently kind . Masa itu aku mengadu kata Al-Quran aku hilang . Al-quran kesayangan aku . Hitam warna dia . My Quraan tue ayah aku yang beli . But diaa baik bukan jenis yang berkira sangat :P Sayang dia ketat - ketat . One day tu . dia tanya aku .

Asma : awak suka Quran jenis yang macam mana ?
Aku : yang ada zip tue . senang nak jaga .
Asma : ohh . awak suka warna apa ?
Aku : *aku tak ingat warna apa aku kasi tahu* 

Then , dia keluar dari kelas . Masa tu aku tak tahu destinasi dia ke manaa . Memang kena hempuk lahh kalau aku mengaku aku ada telepati dengan dia kan ? Dalam keadaan yang tertanya - tanya tu jeahhh aku sambung apa yang aku sedang buat tadi .

15 minit kemudian*tak engat : 

Asma : naah . sorry awa warna yang awa nak tu tak da . tinggal nie sajaa . itupun yang paling cantik :)

Aku pegang dan ambil Al-Quran warna biru muda tu dengan senyuman sengih tahap tak ingat dicampur perasaan bingai dan macam dunia sedang berputar 360 darjah . Okay , mohon readers campak durian dekat saya .

Aku : *tak engat apa yang aku cakap
Asma : ambillah awak . Hadiah dari seorang sahabat :)

Baru sekrang saya tahu awak pergi koperasi rupanya . hewhew . sayang awak . 
*act saya tak ingat pun dia beli dekat aku then bagi dekat aku atau versi kedua , dia tarik aku pergi koop dan suruh aku pilih . mohon readers tolak aku jatuh bangunan sebab rendahnya quality memori aku

Thanks Asma' :) Hanya ALLAH yang mampu balas apa yang awak dah buat dekat saya . Saya sayang sangat dekat awak . saya masih ingat awak belikan saya Kurma Cekelat dekat koperasi tue . Masa itu saya teringin nak makan tapi duit tak cukuup , Jadi , buatlah muka comel dekat awak :) Lol . gurau tauu . Then awak belikann . Lepas tu , novel Sinergi yang awak hadiahkan InsyaAllah akan saya kongsi dengan rakan yang lain . Dah banyak sangat awak buat untuk saya.  Saya tak mampu balas Asma' :)

Terima kasih sayang :)

mohon muntah :) tak ada kena mengena dengan entry ye .


p/s : sedang memikirkan sesuatu untuk dikasi kepadanya pula . Any ideas ?

No comments: