Re : Jodoh

Assalamualaikum.

Fuhh . Bersawang blog sebab lama tak update neyy --" Readers pun mesti dok tetunggu lama dah nak baca new post kann ? Kann ? Kayfinee , just say yes ! Haha . Tergeraknyaa hati nak tulis actually ada tajuk lain . Tetapi disebabkan dua hari tak online , bila buka saja facebook wadi-wadi kita ada post dia punya entry tajuk " Jodoh " . Selepas mengambil masa darab bahagi tambah tolak lebih kurang 5 minit , then terpanggil pulak rasanya nak jawab persoalan Jodoh tue . *Jap , perlu ka akunak explain semua neyy bagai dalam satu perenggan ? Tak perlu kann --" ?


Haha . Comel jea kan awak ? Kayfinee bercakap soal jodoh , I'M SO NOT INTERESTED ! Phuihh kann ? Tapi dalam hati dah macam "bilalah nak berpunya neyy" . Haha . Siti Najwa menjadi sangat tak matang dalam bab-bab gini neyy . Sebab itu dia fail awal-awal lagi . Bagi aku Jodoh itu lebih sweet kalau bukan kita yang cari . Ataupun , kita jumpa Jodoh kita tanpa kita sedari . Yang kita benci - benci itulahh Jodoh kita . Yang selalu berkelahi itulahh Jodoh kita . Alahai , awat sweet sangat ! *Okay , saya gedik :D Haha .

Kalau ada someone tanya :

dah berpunya ke belum ?

saya akan jawab , 7 tahun lagi InsyaAllah ada . Jodoh kan Rahsia Allah . Tak perlu nak kejan Jodoh itu untuk datang . Silap langkah , hati merana awak . Ramai yang tengok budak sekolah agama macam saya neyy tak pandang couple-couple neyy . Hey awak , silap tue awak . Cinta itukan fitrah . Bohong kalau aku cakap aku tak pernah crush dekat siapa-siapa . *siap ada bnyak crushes lagi tauu :D Walaupun cinta itu fitrah , hanya manusia itu sahaja yang mampu mengawal nyaa . Kadang-kadang , saya rapat sangat dengan lelaki neyy , tapi tak bermakna saya suka dia . Kadang-kadang saya suka cakar-cakar , tendang kaki bagai dengan lelaki ini tapi itu tak bermakna saya benci dia . 

Stop . . 

Bukan tak ada yang risik-risik bagai . Ada saja . Cuma aku saja yang tak berminat . Like , not so my taste gitu . Kann ? Tak kesah semua itu . Saya suka risiko . Saya suka cabaran . Mana nak tahu nanti elok-elok saya further studies overseas , ayah call suruh balik ada yang nk datang meminang bagai . Haha . Langkah kanan saya . :D Semua kan sudah diatur rapat , rapi dan kemas oleh Allah . Tak perlu susah hati tak jumpa Jodoh bagai . And , saya teringat jugak tadi sembang - sembang dengan kawan saya . Dia cakap :

Dia : Weyy , ada orang minta no. fon hang . Famous jugak hang . :D
Aku : Ha ha . Cakap saja dekat dia aku dah bertunang . Habis cerita 

--" Kann ? Kalau macam neyy gayanya , memang tak ber-boyfriend lah saya . But I'm okay . Haha . Tak kesah tak rasa apa-apa :D Comel jea kannn . Haha . Nie sorang lagi kawan aku . Dia dah couple lebih kurang 5 bulan . So , saya nak tunggu lagi 5 bulan . Nak tengok mampu tak dia bertahan ? ? Wahh , eksperimen gitu . Haha . Saya tak marah dia couple , biarlah dakwah berjalan perlahan-lahan :D Nak tahu apa dia cakap ? 

Dia : Jahat gak hang neyy . Dalam masa itu , hang carilah 'sorang' .

Ha ? Aku ? Berjanggutlahh kau . Kay . Wadi-wadi , sorry kalau post panjang sangat . saya suka post banyak-banyak awak :D 

IF YOU BELIEVE IN JODOH , WHY NEED CRUSH ?


p/s : sekarang neyy crush aku seorang Budak Negeri Sembilan . Tak tahu nama . Peace (Y) .

4 comments:

minttea said...

auww so suhweet awa!!~ tnanx dear darlin.. <3 btw, atas tuh yang awak mention comey tuh saye ke?? thanx saye meme somey.. *siap perasan bagai* :-P

aisyahtulfaqihah said...

Kak Wawa , serious suka baca penulisan kakak :) Berfikiran terbuka ! Keep it more ^_^ <3

Lulla's said...

Wiya Rusli : Ahaaaa . Comeyy ? --" Tak ingat .
Qihah : Thanks adik :D Haha . I'll keep it up :)

Lulla's said...

@Wiya RusliWiya Rusli : Ahaaaa . Comeyy ? --" Tak ingat .